Vitamino D papildai padeda paaugliams pasiekti geresnių rezultatų

Norvegijos mokslininkų atlikti tyrimai rodo, jog paaugliai,vartodami vitamino D papildus, lengviau susidoroja su sudėtingomiskognityvinėmis užduotimis, be to, šis vitaminas daro teigiamą poveikį jų psichinei gerovei.

   Kai vitamino D kiekis kraujyje yra pakankamai didelis, paaugliai, atlikdami sudėtingas pažintines užduotis, pasiekia geresnių rezultatų, pagerėja jų psichinė savijauta ir kyla mažiau jų pačių deklaruojamų elgesio problemų. Šiuos faktus mokslininkai atskleidė atlikę intervencinį tyrimą, kuriame dalyvavo 50 savanorių – 13–14 metų amžiaus vaikinų ir merginų, – kurie gavo vitamino D papildą („D-Pearls“ iš „Pharma Nord“) arba placebą. 

Tyrimo tikslas buvo ištirti, ar vitamino D papildo vartojimas gali turėti poveikį reguliavimo funkcijoms bei pačių suvokiamai psichinei sveikatai Norvegijos paauglių grupėje. Reguliavimo funkcijos – tai protiniai gebėjimai, apimantys psichinę kontrolę ir savireguliaciją. Atliktas atsitiktinių imčių, placebu kontroliuojamas, dvigubai aklas tyrimas,publikuotas moksliniame Skandinavijos psichologijos žurnale (Scandinavian Journal of Psychology).

Sėkmingiau sprendžia problemas

Tyrimas buvo atliktas žiemos laikotarpiu,kadangi šiuo metų laiku skandinavų (ir bendrai Šiaurės Europos gyventojų) kraujyje vitamino D kiekis gerokai sumažėja. Prieš vartojant papildą ir po to, vitaminą D ir placebą vartojusių savanorių grupių buvo paprašyta išspręsti skirtingas problemas, kurioms įveikti reikėjo strateginio mąstymo ir planavimo gebėjimų.Be to, dalyviai buvo paprašyti patys informuoti apie tam tikras elgesio formas,tokias kaip irzlumas, agresija ir taisyklių laužymas. 

 Norvegijos mokslininkai pastebėjo, kad vitamino D kiekis jį vartojusių savanorių grupėje reikšmingai padidėjo (išaugo 40 procentų nuo pradinės ribos). Tai rodo, kad papildas, kurį jie vartojo, buvo gerai įsisavintas. Be to, vitaminą D vartoję vaikinai ir merginos pasiekė geresnių rezultatų nei placebą vartojusių savanorių grupė, ypač sprendžiant sudėtingiausias protines užduotis.

Svarbus smegenų veiklai

Jau pateikta svarių įrodymų, kad vitaminas D turi didelę reikšmę smegenų veiklai, kognityvinėms funkcijoms ir psichinei sveikatai. Šias išvadas patvirtina ir naujasis tyrimas.Mokslininkai nustatė konkretų ryšį tarp mažo vitamino D kiekio ir sumažėjusio gebėjimo susikoncentruoti bei prastesnio socialinio elgesio. Šis naujasis tyrimas atkreipia dėmesį į tai, kaip svarbu užtikrinti tinkamą vitamino D kiekį paauglių kraujyje.   
|
Šaltinis:  

Grung B, et al., “Linking vitamin Dstatus, executive functioning and self-perceived mental health in adolescentsthrough multivariate analysis: A randomized, double-blind, placebo-controlledtrial.” (Ryšio tarp vitamino D kiekio paauglių kraujyje ir jų reguliavimo funkcijų bei pačių suvokiamos psichinės sveikatos nustatymas, atliekant multivariantinę analizę: atsitiktinių imčių, dvigubai aklas, placebu kontroliuojamas tyrimas.) Scand J Psych. 2017; 58(2):123–130







 




 




 



   




Griežtai draudžiama Trakietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio redakcijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti Trakietis.lt kaip šaltinį ir naudoti aktyvią Trakietis.lt nuorodą.

Prie kiekvieno Jūsų komentaro bus rodomas IP 34.234.76.59.

Rašyti

Portalo Trakietis.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus Trakai@internetozinios.lt. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Taip pat skaitykite

Selenas – apsauga nuo sunkiųjų metalų

Daugeliui žinoma, kad žuvis yra sunkiųjų metalų, pavyzdžiui, gyvsidabrio, šaltinis, bet mokslininkai tvirtina, kad žuvyje esantis selenas neut...

Kaip maistinės medžiagos puoselėja Jūsų grožį iš vidaus

Žurnale „Žmonės“ gydytoja Rūta Merkytė–Elekšienė tvirtina, kad būtinieji mineralai, pavyzdžiui, selenas ir cinkas, itin svarbūs Jūsų...