Kaniterapija specialiųjų poreikių turintiems vaikams

Trakų viešosios bibliotekos vaikų literatūros skyriuje jau trečias mėnuovyksta specialūs edukaciniai užsiėmimai su terapijos elementais. Kartą persavaitę vaikus „moko“ terapinis šuo – auksaspalvė retriverė Goja. Su savo vedlekaniterapeute Sigrida Rupšyte-Paleičike ji atvyksta iš Vilniaus ir drauge suTrakų Vytauto Didžiojo gimnazijos specialiąja pedagoge, logopede SilvijaMasiukiene veda užsiėmimus vaikams.
Su pedagoge S. Masiukiene – apie mūsų šalyje vis dar neįprastą veiklą –kaniterapiją kalbėjosi Lietuvos kinologų draugijos viešųjų ryšiųatstovė Aurelija Staskevičienė.

– Kaniterapija: ką apie šią veiklą žinojote anksčiau ir ar keitėsijūsų požiūris, prasidėjus terapiniams užsiėmimams su šunimi?

– Apie kaniterapiją sužinojau lankydamasi nevyriausybinės organizacijos„Lietaus vaikai“ organizuotame renginyje, kur teko bendrauti su kaniterapijosspecialiste, daugiau sužinoti apie kaniterapiją. Apie šią veiklą žinojau ir išprojekto „Skaitymas su šunimi“, kuris ne pirmi metai sėkmingai vyksta Trakųbibliotekoje. Vaikų literatūros skyriaus vadovė Dalia Bagdžiuvienė kaip tik irpasiūlė organizuoti bibliotekos patalpose kaniterapijos užsiėmimus specialiųjųporeikių turintiems vaikams. Ir vis dėlto net neįsivaizdavau, kad ši veiklagali taip prisidėti prie vaikų ugdymo, o dabar tikiu: tai gali būti gražuskomandinis specialiojo pedagogo, logopedo ir kaniterapeuto darbas. Ir šiskomandinis darbas teikia didelę naudą vaikams.

– Kiek užsiėmimų Goja ir jos vedlė Sigrida jau pravedė vaikams irkokio pobūdžio tai buvo užsiėmimai?

– Terapiniai užsiėmimai su terapiniu šunimi Goja jau vyko 4 kartus. Mes suSigrida iš anksto aptariame užsiėmimo tikslus, mokomąją medžiagą kuruoju aš, ovisas metodines priemones sukuria bei parenka Sigrida. Ji  numato, kaip irkiek į užsiėmimą galima įtraukti Goją. Numato gana smulkų užsiėmimo scenarijų.Per tą laiką buvo lavinami smulkiosios motorikos įgūdžiai, komunikaciniaigebėjimai, turtinamas aktyvusis ir pasyvusis žodynas, lavinami skaičiavimo beipažintiniai įgūdžiai. Pažintinės veiklos metu siekėme lavinti vaikų, turinčiųspecialiųjų ugdymosi poreikių, sutrikusias funkcijas.

– Kokių raidos sutrikimų turintys vaikai lanko kaniterapijosužsiėmimus?

– Iš viso aštuoni vaikai lanko kaniterapijos užsiėmimus, septyniems jųnustatytas vidutinis intelekto sutrikimas, o vienam – nepatikslintas intelektosutrikimas.

– Gal jau pastebėjote vaikų elgsenos, mokymosi pokyčių? Apskritai,kaip jaučiasi ir ką sako vaikai?

– Ugdytiniai labai mielai lanko užsiėmimus. Kaniterapijos užsiėmimų metu jieyra labiau motyvuoti, greičiau sutelkia dėmesį ir ilgiau jį išlaiko. Dumokiniai po terapinių užsiėmimų produktyviau dirba ir kitose pamokose, labiaususikaupia. Man labai džiugu, kad pagerėjo ir mūsų santykiai, užsimezgėnuoširdesnis ryšys, todėl tikiu, kad galime pasiekti geresnių akademiniųrezultatų. O ko daugiau mokytojui norėti – juk tai svarbiausia.

– Šuo pamokoje – koks tėvų požiūris į netradicinį ugdymą?

– Tėvai mielai ir iškart sutiko, kad jų vaikai lankytų kaniterapijosužsiėmimus. Deja, ne visi norintys pateko. Taip yra todėl, kad negalime labai„apkrauti“ šuns, dirbame nedidele grupele, turime paisyti gyvūno gerovės. Kojąkiša ir techninės kliūtys, nepritaikyta aplinka – mokinys, kuris naudojasineįgaliojo vežimėliu, negali pakilti iki trečiojo aukšto, kur yra vaikųbibliotekos patalpos. Berniuko mama labai prašo, kad sūnus galėtų dalyvauti, jigirdėjo gražių atsiliepimų apie kaniterapijos naudą.

– Pajuokaukime: prie savo pedagoginės patirties pridėsite ir„šunišką“ patirtį…

– Ir tuo labai džiaugiuosi, juk ne visiems taip pasiseka. Pedagoginį darbądirbu jau ketverius metus. Anksčiau dirbau darželyje su vaikais, turinčiaiskalbos ir kalbėjimo sutrikimų. Trejus metus dirbu sutrikusio intelekto ugdytiniųspecialiąja pedagoge. Savo darbe stengiuosi taikyti aktyvius ugdymo metodus,todėl esu labai dėkinga, kad galim organizuoti ir kaniterapijos užsiėmimus.Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija, kur aš dirbu, turi dvi jungtinesspecialiąsias lavinamąsias klases. Kol kas tokio lygio projektų kaipkaniterapijos užsiėmimai neturėjome, nors mūsų  gimnazijoje irįgyvendinami projektai, susiję su emociniu ugdymu, patyčių prevencija. Jiedaugiausia skirti normalų intelektą turintiems mokiniams, todėl džiugu, kad atkreiptasdėmesys ir atsirado galimybių padėti ir kitiems vaikams.


 



Griežtai draudžiama Trakietis.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be raštiško ar žodinio redakcijos sutikimo, o jei sutikimas buvo gautas, būtina nurodyti Trakietis.lt kaip šaltinį ir naudoti aktyvią Trakietis.lt nuorodą.

Prie kiekvieno Jūsų komentaro bus rodomas IP 23.20.7.34.

Rašyti

Portalo Trakietis.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus Trakai@internetozinios.lt. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

Taip pat skaitykite

Trakietė - Europos karatė lyderių gretose

Trakai turi vieną geriausių sportininkių ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje.

Aukštadvario gimnazijoje – pokalbis apie jaunimo veiklą

Gegužės 18 dieną Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius Vygandas Kieras lankėsi Aukštadvario gimnazijoje.